EL MOOD, nova revista digital amb el segell de Granissat

Revista digital promoguda pels preiodistes responsables del podcast deparkineo.

Naix EL MOOD, una revista digital en valencià que vol ser referent entre el públic juvenil. Promoguda per Plataforma per la Llengua. EL MOOD té com a objectiu cobrir la necessitat comunicativa en valencià del públic jove entre 13 i 30 anys.

EL MOOD pretén consolidar i expandir un ecosistema de creativitat juvenil en valencià, i situar aquesta llengua en un lloc preeminent en les pantalles dels xiquets, joves i adolescents valencians “Tot i comptar amb un teixit de creadors de contingut en la nostra llengua, no disposem d’un espai concret com EL MOOD. Per aquest motiu, volem donar veu als referents del sector més jove de la població”, explica la membre de l’executiva de Plataforma per la Llengua Susanna Pérez. Les periodistes del pòdcast deparkineoCarmen AlonsoMarta Meneu i Maria Devesa han desenvolupat el projecte, mentre que l’estudi creatiu Granissat n’ha fet la imatge gràfica.

Imatge a càrrec de l’estudi Granissat

El disseny gràfic i el portal web d’EL MOOD han sigut una creació de Granissat, un dels estudis més reconeguts del panorama valencià, que ha aconseguit també diversos guardons. Josep Olmos, un dels responsables de la imatge d’EL MOOD, explica que “la proposta només s’entenia si tot el llenguatge parlava el mateix idioma“. En eixe sentit, Olmos afegeix que “des de Granissat Estudi Creatiu vam treballar la identitat corporativa i el portal web, des de la frescor i una estètica que remet als 2000 però amb què la Gen Z es pot identificar completament”. Des de Granissat manifesten que “recuperem el punt petardo de la Superpop o la Bravo en la manera de comunicar i omplim d’adhesius, icones, 3D, 8 bits i inclús reminiscències a les cartes d’olor per a portar el millor (i també pitjor) d’aquell look&feel a l’actualitat”.

Tècnicament, cal assenyalar que “EL MOOD ara té una web fresca, neta, atractiva, amb una identitat potent i reconeixible, que pot servir de paraigües de trobada a tota una generació. La tipografia del nom s’ha treballat a mesura per a generar un logotip memorable, amb un estil retro i formes arrodonides per tal que done caliu a les usuàries de la web”, segons Olmos. A més a més, Granissat explica que “la paleta cromàtica és vibrant i elèctrica amb morats, blaus, roses, grocs i taronges potents. Un espai digital per a joves on sentir-se a casa, gràcies també a l’estètica i a la imatge feta amb molt d’amor, perquè siga inclusiva, diversa i que se senta com un abraç a les nouvingudes”. EL MOOD s’ha presentat aquest matí en una roda de premsa al Centre de Cultura Contemporània Octubre de València.