Granissat: disseny sense complexos

Col·lectius, Vicepresidència de la Generalitat Valenciana i l’agència Granissat Estudi Creatiu han treballat de la mà per desenvolupar la campanya de l’Orgull LGTBI 2020, amb la qual es pretén visibilitzar sense complexos i de manera positiva la quotidianitat i diversitat de les famílies. 

Celebrar la diversitat de formes de ser i d’estimar i fer-ho de manera positiva és l’objectiu de la campanya de l’Orgull 2020Sense Complexos. Una campanya que ve signada per la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i l’agència Granissat Estudi Creatiu i que s’ha treballat en col·laboració amb els diversos col·lectius LGTBI de la Comunitat Valenciana. En les gràfiques la tipografia, el color i el missatge tenen el total protagonisme. En elles i mitjançant una sèrie de frases quotidianes s’ha pretès centrar el relat en la visibilització del col·lectiu LGTBI i el trencament de prejudicis des del nucli bàsic de les relacions humanes: la família. La naturalitat dels missatges directes i la senzillesa de dir les coses pel seu nom, sense artificis ni maniqueismes: la meua iaia és lesbiana, mi padre es trans o la meua filla és intersexual són algunes de les frases protagonistes de la cartelleria. 

Color i tipografia

Amb una estètica colorista però que s’allunya de l’estereotip que projecta la publicitat sobre el col·lectiu, l’agència Granissat aposta per games cromàtiques que representen la diversitat, la positivitat, l’alegria i l’orgull. El color, com no podia ser d’altra manera, està present en tota la campanya però des d’una nova perspectiva. La tipografia que juga també amb les tonalitats i les profunditats, adquirix en la cartelleria un to alegre alhora que rotund acompanyant sense complexos allò que es comunica. En conjunt, uns cartells impactants però positius i alegres on els fons plans amb color combinen a la perfecció amb la tipografia de gran mida. 

La part gràfica de la campanya va acompanyada de dos peces audiovisuals amb una estètica molt cuidada que seguix i complementa el cromatisme marcat per la cartelleria. Els audiovisuals mostren les converses de cinc famílies diverses, on es tracten amb naturalitat anècdotes sobre el seu dia a dia, les relacions familiars o la maternitat, tot emmarcat en un set colorista amb textures molt trencadores. Els vídeos acompanyaran les gràfiques a la campanya en xarxes socials on s’animarà al conjunt de la societat a participar mitjançant l’etiqueta #Sensecomplexos.