La proposta de l’Ajuntament de València ve de la mà de la signatura de l’estudi Nou Branding.
L’Estratègia Urbana València 2030 naix de la necessitat de repensar el model de ciutat per al futur, al mateix temps que aglutina a àrees molt diverses de la societat per a fer-les partícips dels diàlegs destinats a fer els canvis ideats en el camí cap a la dècada vinent.
Per això, des de l’Ajuntament de la ciutat i amb la signatura de Nou Branding s’ha presentat la imatge que acompanyarà a aquesta iniciativa en les pròximes canelles, la marxa de les quals començarà al maig amb el Fòrum Urbà València 2030. L’objectiu és obrir l’Estratègia Urbana València 2030 a la ciutadania perquè siga un projecte viu capaç d’adaptar-se als canvis que vindran al llarg de la dècada vinent.
Lletra V
Sota el símbol de la lletra V s’engloba el lema ‘Construint futur’, que remarca la cerca constant de la millora de l’urbs fent-la més sostenible i saludable, més emprenedora, pròspera i compartida, més mediterrània i creativa. València convertida en símbol, amb una V que representa la àrea metropolitana, l’àrea d’actuació de les línies de treball que existeixen i existiran sota el paraigua València 2030+ Estratègia Urbana.
Així mateix, es representa a la ciutat com a contenidora de tot el realitzat fins ara, amb una governança d’innovació basada en Missions per a aconseguir els Objectius de Desenvolupament sostenible.
Gamma cromàtica
La connexió a nivell formal amb el projecte Misions 2030 es presenta en l’estil fotogràfic i en la gamma de color, compartint els mateixos colors en Ciutat Saludable (roig), Ciutat Compartida (morat/violeta), Ciutat Sostenible (verda).
Una marca que s’adapta a les diferents mirades de l’Estratègia Urbana i que permetrà als ciutadans i ciutadanes identificar millor cadascuna de les actuacions. Un VALÈNCIA 2030+, que orienta a pensar en l’horitzó 2030 i més enllà, perquè els projectes de ciutat van molt més lluny d’una legislatura.
Missatge i tipografia
Un missatge “CONSTRUINT FUTUR” que defineix allò al qual s’aspira: crear la possibilitat d’un futur millor a la ciutat de València per a les següents generacions.
La tipografia triada ha sigut una Sans Serif amb punt tècnic, innovadora però amb un toc personal, humà. Amb llegibilitat, versatilitat i capaç d’adaptar-se a mitjans impresos i en línia.
La conclusió de la marca és la versatilitat i flexibilitat, que s’adapta a la pluralitat de veus i mirades que combinen a la ciutat. I que està pensada per a perdurar i adaptar-se a la pròpia evolució de l’Estratègia Urbana 2030.