La nova imatge de la Filmo

Cultura de la Generalitat, mitjançant l’Institut Valencià de Cultura, ha presentat la nova marca de La Filmoteca Valenciana dissenyada per l’estudi col·laboratiu Democràcia Estudio, del qual formen part els ontinyentins Javi Tortosa com a director creatiu i Marta Tortosa com a consultora.

La nova identitat corporativa estarà present en tots els llibres, cartells, fullets i programes de mà editats per La Filmoteca Valenciana a partir d’ara, així com en els seus continguts en el web de l’IVC i en les seues xarxes socials.

El director adjunt d’Audiovisuals i Cinematografia de l’IVC, Francesc Felipe, ha assenyalat que “el propòsit d’aquesta renovació de la identitat corporativa és donar visibilitat a la marca Filmoteca Valenciana que havia estat associada als noms d’IVAECM-Filmoteca de la Generalitat Valenciana i després IVAC-La Filmoteca”, i ha continuat: “L’objectiu d’aquesta nova identitat i denominació de La Filmoteca Valenciana també és homologar-nos amb altres filmoteques de l’Estat espanyol, com Filmoteca Española, Euskadiko Filmategia, Filmoteca Canaria, Filmoteca de Andalucía o Filmoteca de Catalunya”.

Sobre el nou disseny, Javi i Marta Tortosa comenten: “La imatge de La Filmoteca Valenciana és el resultat d’una bona relació amb l’equip de treball. Una cohesió que ha permés crear un complet ‘brief’ com a punt de partida immillorable per a arribar a una perfecta solució narrativa. Així, a escala conceptual, hem arribat a una marca basada en la llum, que ha construït la base formal de la seua identitat a través de l’exposició de les imatges”.

“La nova marca de La Filmoteca Valenciana posa en valor la cultura pop i el punk. Publicacions que respiren l’estètica dels fanzines d’autoedició, amb imatges contrastades i posteritzades que donen pas a una composició aparentment caòtica però ordenada. Un ‘revival’ dels anys setanta com a proposta per a connectar amb un públic jove, més sensible, crític i consumidor cultural insaciable”.

.