Color, cultura urbana i traç analògic defineixen el cartell d’Ink Bad Company per a Cinema Jove
Les referències implícites a la cultura urbana, al cinema i al llenguatge del còmic estan molt presents en el cartell que ha desenvolupat l’estudi Ink Bad Company per a la 38a edició de Cinema Jove, la imatge del qual es va revelar durant una xarrada oberta al públic a la Sala 7 de l’edifici Rialto.
En paper i analògic
En aquesta trobada, que va comptar amb la presència de Carlos Madrid, director de Cinema Jove, i la directora d’art del festival, Ada Diez, l’il·lustrador JC Guerrero va revelar els detalls del procés creatiu d’aquesta nova imatge, que aposta per la il·lustració de línia marcada, els colors rotunds i el traç de base analògica. “Vaig iniciar la meua trajectòria amb treballs per a cartelleria en paper, principalment per a concerts de música ‘underground’, i encara que actualment la majoria dels encàrrecs que rep són per a suports digitals, la inclinació a les textures i el gest analògic ha seguit molt present en tots els meus treballs”, va comentar l’artista.
Aquesta és la primera vegada que l’estudi Ink Bad Company s’enfronta al repte de dissenyar la campanya gràfica d’un festival de cine, una experiència que ha suposat un “repte difícil, però que he gaudit molt” com a cinèfil i molt aficionat a gèneres com el terror i la fantasia. Guerrero va celebrar el protagonisme que Cinema Jove atorga al dibuix i la il·lustració en les últimes edicions”.
Cinema i disseny
“En cada edició, la imatge de Cinema Jove reflecteix un nou vessant estilístic dins del camp del disseny, sempre en contacte amb les noves tendències. Enguany em va semblar molt interessant acostar-nos a una mena d’il·lustració amb una línia molt marcada, en uns llimbs pròxims a l’animació, acompanyant-la de colors pop plena de referents urbans”, va explicar Ada Diez. La directora d’art del festival va destacar també que una de les premisses de partida del cartell és que tinga un component narratiu que puga adaptar-se a múltiples formats, especialment el d’animació.
Premi Laus
Per part seua, Carlos Madrid ha recalcat la importància específica que aquest festival, organitzat per l’IVC, concedeix a la imatge gràfica. Així ho demostra la recent concessió del Premi Laus de Disseny Gràfic i Comunicació Visual a la cortineta de Cinema Jove 2022 creada per l’estudi Guillamón, sota la batuta de la direcció d’art del festival. “Lluny de ser una eina de comunicació més, considerem que és en si mateix un contingut del festival, que impregna tots els canals de comunicació amb el públic i ha de connectar de manera natural amb els nostres espectadors més joves”.