Estudi Granissat: creativitat en temps de pandèmia

Estudi Granissat desenvolupa dos campanyes per la Diputació de València i la Conselleria d’Igualtat.

L’alarma sanitària i social causada per la pandèmia de la COVID-19 ha potenciat la demanda de campanyes o solucions gràfiques d’urgència. Des de l’agència valenciana Granissat Estudi Creatiu han vist la llum dues campanyes en temps rècord i amb motiu d’esta situació extraordinària. Una campanya integral per a la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, centrada en la situació de les persones dependents i en el context de l’estat d’alarma, i altra encàrrec per a la Diputació de València: una plataforma web (www.culturadeproximitat.com) on la Diputació posa a l’abast de la ciutadania els recursos culturals dels seus diferents serveis (MuVIM, Teatre Escalante, Museu d’Etnologia…)

CULTURA DE PROXIMITAT

L‘àrea de Cultura de la Diputació de València ha posat en marxa el projecte «Cultura de proximitat» per apropar la cultura de tots els seus serveis a la ciutadania: MuVIM, Museu valencià d’Etnologia, Museu de prehistòria de València, Teatre Escalante, Premi Iturbi de piano, Servei de Promoció Lingüística, Promoció Cultural i SARC tindran ara tots els seus arxius penjats a esta web exclusiva. Teatre, música, vídeos, educació, valencià, art… tot açò i molt més a la distància d’un clic.

Granissat Estudi Creatiu ha desenvolupat la identitat gràfica d’este projecte que s’ha materialitzat en la web www.culturadeproximitat.com i un vídeo d’animació per acompanyar la campanya amb la mateixa estètica i tipografia (Circular i Work sans) que la campanya en xarxes mitjançant el hashtag #culturadeproximitat, així com les adaptacions gràfiques i els banners per a premsa que pretenen crear un punt d’encontre cultural referent per a la població de la província de València.

UNA CAMPANYA PER ALS MEUS VULNERABLES FRONT AL CORONAVIRUS

Per altra banda, Granissat també ha desenvolupat una campanya integral d’urgència per a la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives per tal d’anunciar solucions per a les persones confinades pel Coronavirus amb una situació d’alta vulnerabilitat.

La situació de confinament a causa de la Covid-19 està afectant de manera més greu si cap a les persones en situacions vulnerables. Persones majors que viuen a soles o amb familiars que s’ocupen d’elles i ara estan en quarantena, persones amb mobilitat reduïda, amb malalties cròniques. Persones que tenen xiquets i xiquetes amb beques parcials de menjador i ara, a l’estar el cole tancat, tenen problemes per tal de fer front a la despesa que suposa omplir la cistella de la compra. Davant d’esta situació, la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives va encomanar a l’agència Granissat Estudi Creatiu, una campanya d’urgència per tal de comunicar les solucions que dóna l’Administració davant d’estes situacions.

La peça central de la campanya, el vídeo d’animació «Escoltem la teua veu, cuidem de tu» va rebre milers d’impactes en tan sols una hora. Ara la campanya es difondrà, a més de per xarxes socials, premsa, TV i ràdio, per totes les oficines de serveis socials dels municipis de la Comunitat Valenciana. La veu en off, realitzada també des del confinament amb la complexitat que això comporta, és obra de Mari Giner, actriu de doblatge, actriu i cantant.