Creatias dissenya la imatge per la nova edició de la Mostra de València

La mirada del cinema mediterrani

La nova imatge gràfica del festival Mostra de València, dissenyada pel estudi Creatias, no està centrada en un únic cartell, sinó que és dinàmica i s’anirà adaptant a les diferents propostes que es fan des del festival, engloba la idea de trobada i de proximitat festiva amb el públic, i dona també importància a les activitats paral·leles que es realitzen durant els dies que dura el certamen.

El disseny va ser presentat amb una festa a l’aire lliure, amb abundant presència de representants del sector audiovisual, que va comptar amb l’actuació de les DJ’s Makitah Salas i Mar Nirvana. «El concepte creatiu i gràfic proposat per Carlos Sánchez, versàtil i trencador, complix amb tots els objectius que ens plantejàrem d’inici. Combina a la perfecció l’originalitat i la diversitat de mirades que implica la cultura mediterrània, i subratlla la voluntat constant de renovació que caracteritza el festival», apunta Gloria Tello, presidenta de l’organisme Mostra de València i Iniciatives Audiovisuals.

La mirada del voyeur

«L’espectador de cine és el gran voyeur de la intimitat». Esta frase d’Isabel Coixet, que va servir d’inspiració a Carlos Sánchez, reflectix fidelment el que proposa la imatge gràfica, que plasma «este viatge de l’espectador i, en especial, la seua mirada, a través de les diferents propostes cinematogràfiques que es llancen des dels països mediterranis, i de les quals l’espectador participa com a observador que coneix les històries i, en certa manera, com a intrús en elles i en les seues intimitats», segons ha declarat el dissenyador i director de Creatias.

Disseny i tipografia

La línia gràfica que definix la proposta és molt representativa d’este estudi de disseny valencià, i es basa en la utilització d’un conjunt de línies que, a més de representar i comunicar els continguts de la Mostra, proposa un joc visual a l’espectador, amb la finalitat que observe d’una manera més pausada i interaccione amb les imatges, per descobrir el que oculten i fins i tot poder crear el seu propi concepte del que està veient.

Una tipografia bàsica de pal acompanya de manera natural estes línies que componen la imatge gràfica i dona informació sobre l’edició i, com a equilibri de totes estes línies negres, s’utilitzen en els cartells i adaptacions colors representatius dels diferents indrets que componen el Mediterrani, des del roig més representatiu de la temperatura de la zona sud fins al blau o el verd de zones més fredes de les ciutats mediterrànies del nord, i com no, el taronja representatiu de la pròpia Mostra, ja que forma part de la seua identitat corporativa.

Dates de la nova edició

El festival, que celebrarà del 20 al 30 d’octubre la 37 edició, compta amb la col·laboració de l’Institut Valencià de Cultura, la Rambleta i À Punt com a mitjà oficial, i està certificat per FIAPF.